Ben jij de persoon in het bedrijf die verantwoordelijk is voor het kiezen van een kerstpakket? Het is een leuke maar ook een moeilijke klus. Want een kerstpakket moet je vaak meerdere mensen blij mee maken en makkelijk is dat niet. Sterker nog: mensen maken vaak dezelfde fouten bij het kiezen van een kerstpakket. 

Kerstpakket

Je kijkt niet naar je medewerkers

Natuurlijk is een flesje wijn lekker en zijn veel mensen dol op kaas maar als je een bedrijf runt waar veel mensen werken die vegan eten of niet drinken dan is dat natuurlijk helemaal geen goed idee. Neem de tijd om je te verdiepen in je medewerkers en hoe zij leven. Het is natuurlijk niet leuk om iemand een pakket vol producten te geven die ze niet willen of mogen gebruiken, bijvoorbeeld door een allergie. Kortom: kijk naar je mensen.

Je kijkt niet naar je bedrijf

Hetzelfde geldt voor je bedrijf. Wanneer jij duurzame producten verkoopt dan zou het suf zijn om een kerstpakket te geven vol producten die belastend voor het milieu zijn. Verwerk bijvoorbeeld ook je logo en andere kernwaarden in het pakket om een unieke en blijvende indruk achter te laten bij de ontvanger. Je bedrijf staat ergens voor en in je kerstpakket moet je dat terug kunnen zien. Zo maak je pas echt indruk. 

Kerstpakket

Je bepaalt niet vooraf je budget

Het is duur om kerstpakketten aan te schaffen en het wordt natuurlijk alleen maar duurder als je meer medewerkers hebt. Een pakket voor 300 mensen uitkiezen is immers iets anders dan voor 3 mensen. Bepaal dus vooraf je budget per pakket. 40 euro lijkt weinig maar keer 300 is het toch een behoorlijk bedrag.